Coronavirus en crematorium

Coronavirus en crematorium

Vanuit het ministerie is geregeld dat iedereen zich moet registeren na een uitvaart waarbij horeca is geserveerd.
Dit betekent voor u dat u bij het verlaten van het crematorium gevraagd wordt om uw contactgegevens achter te laten. Bij een noodzakelijk onderzoek van de GGD naar bron- en contactonderzoek kunnen ze deze gegevens gebruiken. Ze zullen na 14 dagen worden vernietigd.

Het Crematorium in Tilburg komt met onderstaande tekst:

Afscheidsdienst:

  • Een maximaal  aantal personen in een afscheidsdienst, afhankelijk van de gekozen aularuimte, er is een aulamedewerker aanwezig met respect voor het houden van gepaste afstand.
  • Catering is weer mogelijk, zoveel mogelijk passend bij uw wensen, in buffetvorm of reeds op de tafels uitgeserveerd.
  • Gedachtenis kaartjes leggen wij op een tafel zodat de gasten deze zelf kunnen meenemen.

Cremeren:

  • Ook is het weer mogelijk om met een klein gezelschap mee te gaan naar de ovenruimte.

Mogelijkheden voor overige gasten die niet aanwezig kunnen zijn:

  • Live stream
  • Videopname
  • Op een later tijdstip een herinneringsbijeenkomst als regels weer zijn veranderd en dat is toegestaan.

__________________________________________________________________________________ 

De dienstverlening van Coöperatie Dela Crematoria is als volgt:

Diensten:

  • Ontvangst van nabestaanden vindt plaats in de ontvangstruimte.
  • Alle diensten vinden plaats in de aula, eventueel in combinatie met de ontvangstruimte.
  • Gezinskamers en huiskamers zijn gesloten.
  • Er worden geen condoléancemappen neergelegd/gebruikt.
  • Er is geen toegang tot de ovenruimte mogelijk voor de familie.
  • Horeca is weer bespreekbaar, in Diessen geldt nu nog een maximum van 60 personen.
  • Afhankelijk van de samenstelling van de groep, zijn er zit- en staplaatsen. Voor de auladienst zijn de plaatsen verdeeld over de aula en de ontvangstruimte, waarbij gasten in de ontvangstruimte live mee kijken vanaf het scherm. Voor het crematorium in Diessen betekend dit een maximum van 80 personen.
    Voor de horeca geldt ook dat er zit- en staplaatsen zijn. 
    In verband met het naleven van de 1,5 meter afstand, zijn geen uitzonderingen mogelijk op de maximale bezoekersaantallen. We tellen de bezoekers bij binnenkomst.
    De ontvangstruimte is 15 minuten voor aanvang geopend. De ​directe nabestaanden mogen als eerste via de ontvangstruimte de aula betreden.